Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 28, 2013

SETIAP TITISAN AIR MATA ADALAH AMAT BEHARGA

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM

ASSALAMUALAIKUM !

Mulakan harimu dengan bismillah , insya ALLAH hari-hari kita akan diberkati Allah  . .

Semenjak dua tiga bulan nie , hati selalu tak tenang . . ada jugak kawan-kawan suggest selalu-selalulah baca Al-Quran . . Alhamdulillah , ternyata al-quran itu adalah penawar kepada segala penyakit . .
Air mata senang sangat menitis , kadang-kadang tanpa sebab . .
Mungkin ada sebabnya namun tak dapat dikesan . . hihi
Pernah tak dengar orang cakap , 'Air mata kadang-kadang lebih bermakna dar senyuman , kerana senyuman boleh diberikan kepada sesiapa sahaja tetapi tangisan dan air mata banyak dititiskan untuk orang TERSAYANG '
Kadang-kadang terfikir jugak , kenapa kalau kita sedih kita akan keluarkan air mata tp itu perkara biasa apa yang lainnya kenapa kita titiskan air mata disaat kita terlalu gembira?
Ternyata air mata terlalu besar nilainya . . kita perlukannya dalam dua situasi yang terlalu berbeza tetapi dengan mengalirkan air mata kita dapat lepaskan segala perasaan  . .
Sesungguhnya air mata itu terlalu banyak berbakti kepada manusia , sebab itu Allah jadikan air mata itu tidak pernah habis . .
Allah lebih mengetahui apa yang manusia perlukan , Allah jadikan manusia bersama air mata ada sebabnya . .
Terima kasih Allah kerana telah memberi nikmat air mata yang takpernah habis kerana air mata itu sesungguhnya banyak hikmatnya . .

TITISKAN AIR MATA KERANA ALLAH , KERANA BERBUAT DOSA PADANYA , KERANA LEKA KEPADANYA , KERANA TELAH KEMBALI KE JALAN YANG DIREDHAINYA ,
seterusnya titiskan air mata kerana orang yang kita sayangi , yang menyayangi kita dan yang mengharapkan kasih sayang kita . .


Tuesday, February 28, 2012

cikwa kembali !!!

salam syg semua . .
11-02-2012
cikwa p klang , mase on the way tu cikwa ckp kat ayh cikwa nak p jumpe kawan sat . ayh cikwa tanya kat mane then cikwa cakap R&R tapah . pastu sume tetido kecuali cikwa , abg ipar cikwa dan kakak cikwa .alamak! abg ipar cikwa dah telajak p sampai shell da. . ayh cikwa da marah-2 cikwa sebab tak bagithau kata nak jumpa kawan kat abg ipar cikwa . its him not my friends but my MR.BATMAN. hihi . ecikrul datang naik moto . cikwa memang nak p jumpa membe cikwa SHAFINAZ NADZRI.dia keje jual biah jambu kat situ .then mak cikwa cakap p la ajak ecikrul naik moto p sna .terus cikwa p dengan cikrul .sampai sana bepeluk cium kiteorang .hiiihiii . miss kau giler yunk , lame tak jumpe . ecikrul jeles ke cikwa bepeluk cium dengan awak pegang tangan pun idak? hihi  . . then dalam 15minit macam tu kakak cikwa kol cakap lambat tinggal , ecikrul belikan jeruk jambu . . nyam2 thanks ecikrul.pastu ecikrul hantar cikwa ke shell balek .
bye ecikrul , jumpe lagi . . hihi . .
malam tu , sampai kat klang pkoi 1pagi , tunggu anak angkat mak cikwa dtg amek . kitorg tunggu kat setia alam . sambil tunggu snap picture dulu . hihi .
dina dan maktok



konon-2 tu free style la tu . . hihi

me-simple je dressing



cikwa dan dina

sape yang excited?haha

dina malu waktu nie

dina dan wan - merajuk

dina tengok sini la



baru okay !


pelamin rumah pengatin , time nie tak bpe siap lagi

 12-02-2012
korang kenal tak? nie make up artist , abg bob

ayah dan abg bob

mak ,ayah dan abg bob

cikwa dan abg bob . .

okay , lepas amek gambar sume kitaorg gerak balek ke penang . tak sangka ayah nak singgah bidor jumpa kwan katanya , yes ! cikwa jumpe ecikrul lagi .cikwa suwo ecikrul follow kete ke rumah uncle(membe ayah cikwa).okay , sempat lagi amek gamba ngan ecikrul , tapi serius cikwa malu . . haha
KAMI !
lepas tu ecikrul ajak ayah p mkan2 kat tapah , ecikrul belanja makan . tapi satu je , kdai tu tak sedap lgsg . ecikrul cakap kat cikwa sumpah tak jejak dah kedai tu .
okay berat rasa hati nak tinggal ecikrul(gedik tak?)hihi ..
itu je cerita yang cikwa ade . . sorry lambat update cikwa malas . .

Tuesday, January 17, 2012

yeah ! CINTA ?
orang kata cinta hanya untuk mereka yang dah berkahwin . .
tidak dinafikan memang tepat kata orang itu . .
zaman , pada zaman sekarang masih adakah orang yang bercinta selepas berkahwin ?
persoalannya ,masih adakah manusia yang memahami erti cinta sebenar ?


Mereka terus dihanyutkan ombak deras percintaan,ketika bahagia saling di rasai 'dunia bagai ana yang punya'.Ombak deras itu terus membawa mereka ke lautan yang dipenuhi bunga cinta.Namun,lumrah hidup manusia,kadangkala sedih akan menyelubungi diri dan perasaan.Api-api kemarahan dan keegoan semakin merah menyala.Masing-masing tidak mahu mengalah dan itulah hakikatnya percintaan anak remaja sekarang.Walaupun begitu,pada suatu hari pasti ada yang mengangkat bendera putih menandakan kekalahannya dalam peperangan percintaan tersebut.Bukan mengalah kerana lemah tetapi mengalah demi menyelamatkan cinta yang digendong bersama selama ini.Itulah yang dinamakan pengorbanan percintaan.


itukah cinta ?
i dunnoe . . 
HIHi . . 
cube bace nie . .
macam mane pulak dengan yang  ni . .

hihi . .okay kan . .

Thursday, January 12, 2012

tolong menolong ( GUD )



salam . . korang dah tengok video kat atas nie . .
banyak benda yang dapat kan daripada video nie . .
kalau kita buat baik dengan orang , pasti ada balasan tanpa perlu diharapkan . .
dan bagi cikwa kalau kita buat jahat pun macam tu jugak . .kalau kita sakiti orang ,
pasti kita juga akan di sakiti . .
jadi take care your self  . .
if you do something make people feel not comfortable with ur self ,
change it . . .
make they feel LIKE you much . . HIHI . .
tolong menolong perlu di amalkan . . tanpa mengharapkan balasan  . .
jahat menjahat jangan di amalkan  . . diharapkan jangan buat okay. .
pesanan ini bukan untuk korang jer . .
but for me too . .

Tuesday, January 10, 2012

awas ! jangan makan udang ade mee !

salam . .
korang pernah dengar tak pepatah ni?
tengahtengah makan mee , tetibe ade udang  ,sedangkan korang order mee yang taknak ade udang ?
inilah mee udangnyer . . 

bengang kan . .!
actually, cikwa reka sendiri jer pepatah ni ,
jadi korang tak pernah dengar la kan . .
HIHIHI . .
korang perasan tak ade maksud tersirat di sebalik mee yang diletakkan udang .
mee tu memang akan jadi mahal kan . .
lagilagi udang besar . .
macam tu jugaklah manusia sekarang . .
setiap ape yang dilakukan mesti ade jer maksud tersirat . .
ala . . ade setengah orang akan cakap . .
"normal la tu"
dan masih ada yang nak menambah 
"orang kuno jer yang tak lakukan benda ni"
hey ! diam bule?
yang normal tu yang akan buat diri sendiri terseksa. .
yang tak kuno tu yang akan makan diri . .
sebagai contoh untuk pepatah ni . .
SITUASI 1
suami: awak umor ayah awak berapa?
isteri: dah hampir 70 tahun.
dalam hati si suami
ayah dia ada harta berbilion , dia anak tunggul . . untungnya aku . .
ala, kawin sekejap ker dengan dia . .
janji aku kaya lepas ayah dia mati !
dia pulak bengap . .
kesian kan pada si isteri(mee) yang betul sayangkan suami dia tapi dia hanya di jadikan bahan permainan. .
hanya untuk harta !
SITUASI 2
pasangan yang dah bertunang . .
lelaki: bby kan tak lama lagi bby jadi isteri b , bagi la b rasa sikit . .(fahamfahamkan sendiri)
pompuan: nanti la b , kan lagi sebulan je nak kawen . .
lelaki : boleh la bby . . plzz . . b sayang  bby sangatsangat . .plzz bby . .
pompuan: (dah cair sangat dengan perkataan sayang ) baiklah . . jum b . .
dalam hati lelaki itu , ingat aku nak sangat kawen dengan kau . .
duit aku nak kawen dengan kau pun belum cukup . .
Nak ke aku kawen ngn kau?
memang tak la . .
kau pernah tunang dua kali termasuk aku . .
entahentah dengan bekas tunang kau pun kau dah bagi . .
lepas aku dapat aku ucap Bye la kat kau betina !
SITUASI 3
pasangan hangat berkapel !
lelaki : awak , tolong lah assigment saya tak siap lagi ni . .saya penat semalam bawak awak jalanjalan sampai tak sempat buat . .
pompuan : maafkan saya . . saya buatkan assigment awak ye . .
lelaki : sebab tu saya sayang awak . .
pompuan : thanks awak . .
dalam hati lelaki tu , padan muka kau . . duit aku tak payah bazir kua ngan kau, result elok aku dapat . .
lastlast kau jugak yang kena repeat ! . .

okay . . ape pendapat korang ?
bukan semuanya macam situasi di atas ,
tapi dah kebanyakkan yang begitu . .
bagi cikwa , kita perlu berhati-hati
eh ! bukan cikwa menakutkan korang untuk berkahwin , bertunang mahupun berkapel .
bagi cikwa . . cuma perlu berwaspada . .
bukan korang jer yang perlu berhati-hati tapi cikwan jugak . .
hey ! orang yang selalu amalkan benda ni . .
tolong stop it . .
hope lepas ni , korang pegi ke kedai makan untuk makan mee yang udangnya telah habis !
hihi . .




Sunday, January 8, 2012

ape yang berlaku pada 09-01-2011 . .?

salam . . reader . .
macam mana hari korang semua?
my stury mury for today . .
nothing special okay . .
usually . .
6 : 30 a.m ~ wake up from my sweet sleep with my sweet dream . .
yeah ! rase macam taknak bangun jer . . but . .
i need do it . .
selepas solat subuh . .
7:00 a.m ~ pegi depan masuk dalam kelambu with my Irdina . .
wah ! sayang acu dah bangun  . . awalnye . .
lets play bebeh !
maen sembunyi-sembunyi coz she mom want go to work !
biasa la . . budak-budak . .
mama nak pegi kerja mesti la buat perangai . . !
actually cikwa pun macam tu dulu . . !
gilaks lah . .
10:00 a.m~ i went to kitchen . . cooking something like
hihi  . .
then , makanmakan sekejap . . kenyang dah !
cucicuci pinggan dan cawan semua . . 
buad kan untuk Irdina roti dan kaya jer . . 


lepas dah kenyang tengok-tengok Irdina dah tidur . .
10:30 a.m ~ went to shower . . 
11:25 a.m ~ Irdina wake up . . mandikan dia . .siapkan dia dan . .
lets play with acu sayang . .
main hantuhantu ngan Irdina . . HIHI .  
Irdina jadi hantu . . 
acu jadi orang takut hantu . .
Irdina sedang mencuba untuk menakutkan cikwa . .

EE . .takutnya tengok mata Irdina tu . .

rehat bersama kitkat . . tengok kartoon kejap . HIHI

sambung ngusik acu balik . .

hamek . . ! sampai batuk-batuk kami berdua ketawa . . HAHA

smile ! acu da penat . . bendera putih di naikkan . .

lepas penat maen semua . . irdina tidur . .
petang . . just watching television . .
8:35 p.m ~ makan malam . .
thats all for today . . 
mood for today : happy sangatsangat !
smile !