Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, January 10, 2012

awas ! jangan makan udang ade mee !

salam . .
korang pernah dengar tak pepatah ni?
tengahtengah makan mee , tetibe ade udang  ,sedangkan korang order mee yang taknak ade udang ?
inilah mee udangnyer . . 

bengang kan . .!
actually, cikwa reka sendiri jer pepatah ni ,
jadi korang tak pernah dengar la kan . .
HIHIHI . .
korang perasan tak ade maksud tersirat di sebalik mee yang diletakkan udang .
mee tu memang akan jadi mahal kan . .
lagilagi udang besar . .
macam tu jugaklah manusia sekarang . .
setiap ape yang dilakukan mesti ade jer maksud tersirat . .
ala . . ade setengah orang akan cakap . .
"normal la tu"
dan masih ada yang nak menambah 
"orang kuno jer yang tak lakukan benda ni"
hey ! diam bule?
yang normal tu yang akan buat diri sendiri terseksa. .
yang tak kuno tu yang akan makan diri . .
sebagai contoh untuk pepatah ni . .
SITUASI 1
suami: awak umor ayah awak berapa?
isteri: dah hampir 70 tahun.
dalam hati si suami
ayah dia ada harta berbilion , dia anak tunggul . . untungnya aku . .
ala, kawin sekejap ker dengan dia . .
janji aku kaya lepas ayah dia mati !
dia pulak bengap . .
kesian kan pada si isteri(mee) yang betul sayangkan suami dia tapi dia hanya di jadikan bahan permainan. .
hanya untuk harta !
SITUASI 2
pasangan yang dah bertunang . .
lelaki: bby kan tak lama lagi bby jadi isteri b , bagi la b rasa sikit . .(fahamfahamkan sendiri)
pompuan: nanti la b , kan lagi sebulan je nak kawen . .
lelaki : boleh la bby . . plzz . . b sayang  bby sangatsangat . .plzz bby . .
pompuan: (dah cair sangat dengan perkataan sayang ) baiklah . . jum b . .
dalam hati lelaki itu , ingat aku nak sangat kawen dengan kau . .
duit aku nak kawen dengan kau pun belum cukup . .
Nak ke aku kawen ngn kau?
memang tak la . .
kau pernah tunang dua kali termasuk aku . .
entahentah dengan bekas tunang kau pun kau dah bagi . .
lepas aku dapat aku ucap Bye la kat kau betina !
SITUASI 3
pasangan hangat berkapel !
lelaki : awak , tolong lah assigment saya tak siap lagi ni . .saya penat semalam bawak awak jalanjalan sampai tak sempat buat . .
pompuan : maafkan saya . . saya buatkan assigment awak ye . .
lelaki : sebab tu saya sayang awak . .
pompuan : thanks awak . .
dalam hati lelaki tu , padan muka kau . . duit aku tak payah bazir kua ngan kau, result elok aku dapat . .
lastlast kau jugak yang kena repeat ! . .

okay . . ape pendapat korang ?
bukan semuanya macam situasi di atas ,
tapi dah kebanyakkan yang begitu . .
bagi cikwa , kita perlu berhati-hati
eh ! bukan cikwa menakutkan korang untuk berkahwin , bertunang mahupun berkapel .
bagi cikwa . . cuma perlu berwaspada . .
bukan korang jer yang perlu berhati-hati tapi cikwan jugak . .
hey ! orang yang selalu amalkan benda ni . .
tolong stop it . .
hope lepas ni , korang pegi ke kedai makan untuk makan mee yang udangnya telah habis !
hihi . .




No comments:

Post a Comment